Uppehåll men fullt aktiv på annat håll!

Oj, det var inte igår man gjorde inlägg här...
Har ramlat över till Facebook istället, startat några grupper och en ny sida som också heter Fria Tanka,. försöker sprida lite visdom, har bara inte hittat rätt kanal än.
I skrivandets stund sitter jag i telefonkö till arbetsförmedlingen, det är det enda jag gör nuförtiden, känns det som, sitter i telefonköer. Är det inte till arbetsförmedlingen så är det till a-kassan, just ja, jag har sagt upp mig. Jag slutade 1a oktober, och jag slutade pga mobbing, trakasserier och kränkningar... Cheferna, HR, facket, INGEN gjorde något, så efter 3,5 år gav jag upp, helt slutkörd och sönderstressad och sa upp mig!
Nu har jag bråkat med a-kassan sedan dess, inte fått ett enda öre, går på knäna, har sålt att jag har snart, eller i alla fall det som någon ville köpa... Jag kan bara säga: SYSTEMET SUGER!! Den som inte inser att vi måste välja nytt i valet i år, tillhör den snobbiga överklassen, och dem har jag inte mycket tillövers för just nu. Min moster sorteras in i den kategorin, hon är mångmiljonär...jag får gå till kyrkan och tigga pengar till mat.... men enligt henne är det inet fel på systemet, tacka fan för det... Men jag är inte bitter!!
Så nu har jag pruttat ut all skit... nu övergår vi till det som är bra i livet just nu!
Gamla sambon-borta!! JAAAAA!!! Efter 6års förtryck har jag äntligen fått ut honom och in har min bäste vän flyttat, eller vi var bästa vänner INNAN vi flyttade ihop, nu vet jag inte riktigt längre... kanske bråkar vi för att ekonomin är kass, jag är arbetslös, jag är sönderstressad, han har skulder upp över öronen och en hel del annat i bagaget. Men vad vore livet utan lite motgångar?
Dessutom har sonen problem i skolan, han är ju en HS (high sensitive person) precis som hans mamma, och vår integrerade skola är visst inte så integrerad när allt kommer omkring...
Men stopp!! Jag skulle ju inte ösa mer ur det tragiska kärlet...
Jag har insett min GÅVA!! Den ni! Äntligen!!
Jag har insett såååå mycket på sistone, varför jag är här, vem jag är, vad jag ska lära ut... Fascinerande!! Men mycket läskigt och svårt, än så länge. Jag är ju bara nybörjare, jag har bara tränat på detta i flera hundra år... Men i hela evolutionscirkeln så är jag väldigt ung...
Ja, nu kommer det, allt hokus pokus, som min sambo säger, det formligen rinner, nej forsar ur mig. Jag kan inte stoppa det, jag vill hela alla, jag vill älska alla, jag vill få alla att förstå... men man måste tassa på tårna, för folk är inte så öppna...
Jag vill skriva, skriver ideligen, men inget förlag vill ge ut mina texter, kanske är de rädda, kanske förstår de inte. Men när det är dags så är det dags och då kommer mina texter att ges ut, på ett eller annat sätt. Jag måste bara tro på mig själv, mycket dåligt självförtroende när det kommer till mina alster...
Nu måste jag sätta fart, måste kolla FB grupperna, jag är ju admin... Sen måste jag äta lite innan sonen, sambon och bonusbarnen ramlar in... Den här helgen är tjejerna hos oss... ska bli intressant, de kommer från en omedvetenhetstillvaro och mår inte toppen... jag gör mitt bästa för att hela, men det tar så på mina krafter och jag har inget som jag kan hämta kraft ur just nu. Behöver en häst!!
Ses snart igen hoppas jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0